Søkbare kirkebøker på Digitalpensjonatet

Før jul kom den første kirkeboka som Gausdal Historielag har laget avskrift av ut på Digitalpensjonatet. Den første boka er dermed å finne søkbar på nett. Som før er det også mulig å få kjøpt trykte kirkebøker hvis det skulle være noen som ønsker papirutgaver. Under fanen Kilderegistrering er det lagt ut litt historikk om kilderegistreringen i historielaget. Der ligger det også en link til Digitalpensjonatet. Det vil også komme en oversikt over status på de kirkebøkene som er under registrering eller ferdig registrert og tilgjengelige. Det er også påbegynt avskrift av tingbøker, målet er at også disse avskriftene skal legges ut i en eller annen form.