Kurs i kulturminneregistrering

20. september 2015

Tirsdag den 13. oktober kl 19.00 inviterer vi til kurs i kulturminneregistrering. Arkeolog Torill Nygård og Nina Hildre, hos avdeling for kulturarv i fylkeskommunen, skal lære oss om registrering av kulturminner på riksantikvarets side www.kulturminnesok.no

Kurset holdes i historielagets kontor i Østre Gausdal Prestegard.

Historielaget ønsker å være aktive i arbeidet med kulturminneregistrering og ønsker medlemmer og andre velkommmen til en hyggelig kurskveld.

Vi får lære om hvordan en legger inn kulturminner på data, så det er en fordel å ta med en pc for de som har anledning til det.

Ingen kursavgift eller påmelding. Kaffe blir det også. Opplysninger kan dere få hos Nils Lunder tlf 95794312 eller Ola Fyksen tlf 900 52 815 (etter 1.oktober).

Vel møtt!